Ledig, inom citationstecken

Två timmar i telefon är som en halvtimmes verklighet. Eller nåt. Jag blir alltid lika förvånad över hur fort tiden kan gå. Klockan 21.43 ringde Ida. Vi lade på 00.07. Vi kan prata i telefon vi. Under telefonsamtalet hann jag få undan all disk, klippa naglarna, ta bort nagellacket och smörja in ansiktet. Jag hann inte läsa något ur min bok och inte heller några krönikor. Men jag hann få ett mail från min lärare som skrev att morgondagens lektion är inställd. Jag är inte så ledsen över det, om man säger så.

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Oj, det var länge! Jag tycker i o f s att det är tvärtom: en halvtimme i telefon är som två timmar irl. Det är mer intensivt pratande i telefon. Irl måste man ju inte prata precis hela tiden för att hålla umgänget flytande, så att säga.

Postat av: Linn

Åh, vad skönt! Jag ska också försöka tillåta mig själv att vara "ledig" idag. Behövs nog. Känner mig mer död än levande just nu..
Det är så himla härligt med vänner/människor som man kan prata med så som du och Ida verkar kunna göra. Guld värt, verkligen!
& du, tack igen för dina ord! Kramar ; en trött Lino

2008-01-09 @ 15:05:33
URL: http://linnnn.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Cliff Hanger: Det var inte ovanligt länge för att vara vi. :)

Linn: Ledig inom citationstecken innebär ingen skola och inget jobb, men massor av skolarbete. Fast jag har sluppit det hela dagen, på grund av mitt livs värsta migränanfall.. fy faan. Hoppas du är okej!!

2008-01-09 @ 16:08:09
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback