Töntilska trots 3-2-seger

image965

Det var inte helt självklart att Leksand skulle vinna idag. Det kanske låter lite stöddigt, lite dumt eller vad vet jag, men ibland är det skönt med en match med lite spänning i och där vinsten inte är självklar... Matcherna den här säsongen har ju inte direkt varit några nagelbitare. Vi är oerhört bortskämda med vinster. Leksand vann idag igen, dock efter förlängning. Fortsatt obesegrade på hemmaplan alltså.

Väl hemma var jag arg. Självklart inte på grund av hockeyn, utan över massor av andra töntiga saker. Ibland är det skönt att kunna prata med Ida och bara vräka ur sig sin ilska. Ilska över skitfåniga grejer. Man skrattar lite åt hur töntig man är, men jag tror att man ibland måste få vara lite arg över fåniga saker och dessutom få vräka ur sig det. Jag är nämligen inte särskilt arg längre.

Apropå hockey, så är det för lite hemmamatcher nuförtiden - två veckor till nästa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback