Vinst x2

Jag brukar inte lyssna så noga när de kör utlottningar på matcherna i Leksand. Idag var Viking Line matchvärd och lottade ut en kryssning. Av någon anledning satt jag och lyssnade.

- Vinnaren är du som sitter på sektion A2...
A2 är vi det!
- ...höger...
Coolt, där sitter ju vi!
- ...rad 13...
Men, är inte det vår rad...?
- ...plats 9. Grattis!
Plats 9 har i alla fall vi. Det måste vara vi. Det är ju vi!

Alla tre vände sig om, garvade och kollade vem av oss som satt på nummer 9. Det var lillebror - men det var pappa som hade biljetten. Leksandskändisarna bakom oss hajade till dem med och sa högt att »det är ju er rad, det måste vara någon av era platser!» Och mycket riktigt. Coooolt.

Och det var ju ungefär det roligaste som hände på hockeyn. Eller nä, det hände annat kul också (Bergenströms mål var grymt snyggt, Challe var himla bra och vi vann ju med 4-0), men jag var seg och orkade av någon anledning inte bry mig så mycket förutom att bli lite tjurig när det blev för många onödiga knytnävar...

Det drar ihop sig mot kvalserie och tanken på den ger en nästan magknip.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

kära du, du tar hockeyn på, på tok för mycket allvar! Magknip är inte bra!

Postat av: barajagjohanna

Fredrik. Jag ska NÄSTAN magknip. ;)

2008-01-21 @ 09:31:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback