"Hej och välkommen till Kalmar!"

Jag fick en massa välkomstmaterial och information om upprop på posten idag. Jag är nämligen antagen till Journalistik och medieproduktion på Högskolan i Kalmar. Det känns lite läskigt att få all information. Läskigt för att det är på riktigt. För att det inte bara är information för att få mig att söka, utan för att jag är antagen och för jag tänker på hur det skulle kännas om jag får ett sådant här tjockt brev från mitt förstahandsval istället... Jag har inte tackat ja till Kalmar. Jag kommer inte börja där. Det är säkert en jättebra utbildning. Men Kalmar är för långt söderut. Kommunikationerna hem till Dalarna, systersonen, familjen, hockeyn och vintern är för dåliga...

Det står mellan två andra skolor i två andra städer. Om tre veckor vet jag.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Håller tummarna för dig. Kanske någon reserv i Kalmar nu får din plats och blir jätteglad. :)

Postat av: barajagjohanna

Veronika: Någon där ute blir säkert glad för mitt beslut. Efter att ha skrivit detta funderar jag dock på om jag skulle tacka ja till Kalmar ändå... bara ifall att. Hehe.

2008-07-18 @ 12:48:13
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: C.72

I både Sundsvall och Stockholm finns det hockey och Leksand kommer ju till båda ställerna.. =) I Kalmar finns det bara fotboll.=(

Dessutom pratar dom töntigt där. I Kalmar, alltså.

Nä, Kalmar går fetbort.



Kramar

2008-07-18 @ 20:20:29
Postat av: Linn

... och en uuurmysig stad, det vill jag lova dig! Kalmar alltså. Men nu håller vi tummarna för någon av städerna på S. Jag håller ena tummen lite hårdare för Sundsvall, är det okej? ;)

2008-07-18 @ 23:51:56
URL: http://linnnn.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

C.72: Haha, ja, de pratar nog lite fånigt, men det skiter jag faktiskt i. ;) Hade det inte varit för avståndet från Falun hade det inte gått fetbort. Jag vet dock inte ens om det går fetbort längre... :)



Linn: Den ena S-staden är jag ju både antagen och har bostad i, så det är bara den andra staden du behöver hålla tummen för. ;)

2008-07-19 @ 00:06:10
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback