Resekitet

Imorgon reser jag utomlands för sjätte gången på ett år (!) och man kan ju säga att man blir något av en expert på små förpackningar (även om jag ligger i lä jämfört med min resekompis...). Alla små örhängen är samlade i en miniliten ask. Jag har inte med något balsam, utan istället en liten inpackning jag fick när jag köpte min hårfärg (funkar ypperligt som balsam). Schampoo, duschkräm och sminkborttagningsmedel har jag hällt över till små, små flaskor. Hårspray och raklödder har jag köpt i miniflaskor. Ser ni tandkrämen i mitten av bilden? Den är inte mer än 3 cm lång och i den gröna förpackningen finns även tandborsthuvud och rakblad och ett skaft att sätta detta på. Tänk vad mycket plats allt detta hade tagit i orginalförpackningar... Och vad det hade vägt i resväskan!

Dessutom är jag utrustad med bakteriedödande medel, allergitabletter, Ipren, migräntabletter, skavsårsplåster och vätskeersättning... Det gäller att vara beredd, särskilt med tanke på att min resekompis och jag aldrig är helt friska när vi åker iväg. Det vore ju konsigt om allt gick bra, liksom. Själv är jag lite piggare idag, men min resekompis letar febrilt efter en akuttid på vårdcentralen just i detta nu... Isn't it ironic...

Kommentarer
Postat av: Ida

It IS ironic.. Märkligt faktiskt.



Bra tips där må jag säga ;) Det ska jag börja tänka på :)

Postat av: Camilla

aaaaou! Det där skoskavblåsterna är underbara. Passar nog perfekt på dina hälar när du åker iväg med dina pumps. Ser fram emot lite trevliga bilder då du kommer hem!

2008-07-08 @ 20:41:12
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Ida: Vi köpte en liten neccessär i Paris (på Sephora) med massa tomma småflaskor och sånt - superanvändbart!



Camilla: Ja, de är verkligen underbara de där skavplåstren, de gör underverk. Men jag hoppas ju att jag slipper använda dem... :)

2008-07-08 @ 21:00:21
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Linn

Bra, Johanna! Så ska det se ut. ;) En rutinerad globetrotter vet (till slut) hur hon ska packa. Det är sanslöst vad man kan spara plats på att bara tänka, och det smart.

2008-07-09 @ 09:28:54
URL: http://linnnn.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vart i England ska du och vad ska ni göra? Ha en bra resa :)!

2008-07-09 @ 17:06:33
URL: http://ciccicicci.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback