Länge leve pensionären i mig!

Med kylen fylld av fräscha grönsaker, krämig Goudaost, mumsig crème fraiche med franska örter och med ett skafferi av torrvaror som fått sällskap av dagsfärsk dalabakad fjällimpa, och sedan vid insikten av att Allsång på Skansen kör igång ikväll, ja, då känns allt mycket bättre.

Idol är inte min femma. Däremot älskar jag såna där sköna Svensson-musik-program som Allsång på Skansen och Så ska det låta. Jag höjer volymen på mina favoritsånger och jag sitter där och sjunger med och jag skrattar för mig själv. Jag har till och med blivit så rörd till Så ska det låta att jag börjat gråta (okej, det var Molly Sandén som sjöng Gabriellas sång och det var nog fler än jag som berördes, men ändå).

Ikväll ska jag woka mina nya, fräscha grönsaker, ha i lite cashewnötter och äta det tillsammans med bulgur och den nya crème fraichen med franska örter. Detta ska jag sedan avnjuta framför Sveriges svenskaste Svenssonprogram...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej! Allsång är bra eller nja sommar:)Pratminus på min laptop får jag om jag trycker Fn, AltGr och P.



/Ulrika

2008-06-24 @ 22:01:10
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Cool ny bild!

2008-06-24 @ 22:14:45
Postat av: barajagjohanna

Ulrika: Tack, men det blir ett jäkla långt pratminus, ska det verkligen vara så långt?!



Niklas: Tackar tackar!

Postat av: Veronika

Själv körde jag smågodis och cola framför allsången. Det funkade också bra. :)

2008-06-24 @ 22:40:13
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Ulrika

Nja, det ska väl vara längre men inte jättelångt.Det kan kanske bero på teckensnittet också, om jag förstått saken rätt. Är inte så värst kunnig på området egentligen, det var en ren tillfällighet att vi hade diskuterat på jobbet och testat olika varianter för att få till ett tankstreck:)

/Ulrika

2008-06-24 @ 23:22:03
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Det förstår jag att det gjorde!



Ulrika: Okej, tack för hjälpen i alla fall. :)

2008-06-25 @ 13:18:08
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback