I strävan mot att åter bli hurtbulleaktig

1,5 mil har jag cyklat ikväll. Det var verkligen a peace of cake. Det låter ju lagom överlägset att säga så, men det kändes verkligen som ingenting.

Det är Korpen som ordnar cykelrundor runt sjöarna. Jag hade aldrig cyklat den här turen förr (eller jo, det har jag nog någon gång för typ femton år sedan, men det räknar jag knappt). Däremot har jag cyklat runt Runn, vilket är en tur på sissådär 5 mil. Det är lite värre, det. Men jag lär nog ta den turen någon gång i sommar.

Efter några timmar i en park vid sjön, ett par timmar på uteservering på ån och en cykeltur på landsvägar i solen är min hud lite smått plågad. Det betyder att jag inte borde vara ute från morgon till kväll imorgon, att jag kanske helt enkelt är tvungen att vara inne och plugga litegrann. Det vore bra, för nu har jag skjutit upp plugget tillräckligt. Det ska jag visserligen fortsätta med genom att diska och duscha, men sedan finns ingen återvändo, jag MÅSTE skriva.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för en skön eftermiddag! You made my dag :) Kram Anna

2008-06-03 @ 21:35:52
Postat av: Anna igen

Bra cyklat förresten... Jag är impad!

2008-06-03 @ 21:36:29
Postat av: Therese

Bra cyklat , jag är imponerad. Jag cyklar själv nästan dagligen men det blir inte så längt. Har 3-4 kilometer in till stan så mer än det fram och tillbaka blir det sällan.

Postat av: christel

Bra gjort, och det är jättekul att cykla tycker jag! Jag har cyklat massor, ett tips är att investera i en sadelöverdrag av gel eller cykelbrallor så du skonar bakdelen lite om du fortsätter cykla mycket.

2008-06-03 @ 23:26:10
URL: http://pumpapuder.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Anna: Tack själv! Kram!



Therese: Jag har inte cyklat på ett tag på grund av opumpade däck och avsaknad av cykelpump. Men det är skönt när man får in vanan, det är så lätt att slänga sig på cykeln och dra iväg liksom.



christel: Jag är egentligen inte jätteförtjust i att cykla, nen de senaste dagarna har jag cyklat var jag än ska, plus den här träningsrundan. Det blev plötsligt så himla roligt när jag pumpat däcken fulla av luft - cykeln rullar ju så bra! Har inte alltför mycket fett på min rumpa och hade redan igår oerhört ont i sittbenen, så en sån där sadel hade inte varit helt dumt... eller cykelbyxor med vaddering i rumpan, men det är ju inte jättevackert. :)

2008-06-03 @ 23:39:47
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: lisa

haha, den där bilden är fan minst 10 år tillbaka i tiden, haha. söt!

2008-06-04 @ 05:46:04
Postat av: barajagjohanna

lisa: Bilden i det här inlägget?! Den är tagen igår!

2008-06-04 @ 09:46:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad skönt, jag ska snart ut på långpromenad!

2008-06-04 @ 19:26:34
URL: http://fitnezz.blogg.se/
Postat av: lisa

jag menade att det kändes som för tio år sedan, du i den där hjälmen, hehe...:P

2008-06-04 @ 21:48:53
Postat av: Veronika

Jag ska cykla till ett ställe som ligger 2,5 mil bort på lördag. Så då kommer jag troligen cykla 5 mil då, för jag vill helst komma hem också. Det längsta jag cyklat tidigare är kanske ½ mil. Så det känns ganska spännande.

:D

2008-06-05 @ 08:25:11
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: barajagjohanna

Anna: Det är också skönt.



lisa: Jag hade förmodligen samma hjälm för tio år sedan. Borde köpa en ny. Som matchar min nuvarande cykel. :)



Veronika: Duktigt! Det kommer gå bra ska du se, ta det lugnt bara så du inte tar ut dig.

2008-06-05 @ 10:27:11
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback