Dagen i Svea rikes hufvudstad


05.30 imorse hoppade jag upp ur sängen för att göra mig iordning inför resan till Stockholm. Vädret utanför bussen var inte alltför lovande, men jag var peppad inför att komma iväg, så än så länge gjorde det mig inte så mycket. Min bok somnade jag ifrån. "Tappade huvudet" framåt, skämdes, lutade mig åt sidan och började förstöra lockarna.


Regnet ville inte riktigt ge med sig i storstaden. Efter att halvt ointresserad ha kikat omkring på Topshop, Monki, Bianco, Zara, Ordning&Reda och lite andra ställen åt jag vegetarisk buffé på Åhléns och väntade ut det värsta ösregnet, innan jag kunde gå ut igen. Jag hade ju inte direkt behövt locka håret på morgonen, för trots att jag mest använt paraply i regnet så försvann lockarna av luftfuktigheten. Nåväl...


Jag som skulle strosa omkring och hade tänkt att promenera mot Djurgården och dessutom se mig omkring i Gamla stan fick ändra mina planer med tanke på regnet. Inte roligt att gå så långt med paraply. Inte lätt att fota då heller. Det blev att gå i affärer. Som tur var, med tanke på plånboken, var jag dock inte på shoppinghumör alls och hittade inte mycket snyggt. Men efter att ha kollat in en blus/linne/t-shirt på Topshop tre gånger, valde jag att köpa den. Det var allt. Eller nej, en berlock också. Jag måste nog skriva ut små bilder på lite goa människor och bära med mig i berlocken...


Min kära vän S var försenad (skulle egentligen lunchat med henne), så det blev fika med både henne och min andra kära vän J samtidigt. Det gjorde ju inget, de har träffats ett par gånger tidigare med mig och verkade inte ha något emot att ses igen. Och ååh, vad roligt att träffa dem! S är min gamla Uppsalakombo. Hon börjar på Kulturama till hösten. Och kära J, hon har bara ett år kvar innan hon är AT-läkare...


Fikan gick för fort. Tågresan hem däremot, var en av de längsta tågresorna i mannaminne, men det gjorde i alla fall att jag nästan kom halvvägs i min nya bok. Vilken skön dag. Den blev inte som jag tänkt mig på grund av regnet, men vad skönt att bara komma iväg en lite snabbis. Det behövdes nog.

Kommentarer
Postat av: Ida

"Hoppade jag upp ur sängen". Är det riktigt sant det? Haha, jag har skuttat ner i sängen, men aldrig ur den, inte så tidigt :P Tihi!

Postat av: Pumita

Det var ju synd att Stockholm inte visade "sin bästa sida" när du var på besök! Hoppas att morotskakan åtminstone var lika god som den ser ut. :)

2008-06-30 @ 23:07:39
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: Therese

Stockholm är alltid mysigt även om det regner. Fast visst är bra väder att föredra. Jag ska dit på onsdag. Gå i affärer och träffa en kompis och ha min underbara dotter med mig för barnvakten ställde in men det blir kul att mysa i stockholm med Miranda

2008-06-30 @ 23:07:40
Postat av: Therese

Om du orkar surfa till min sida har jag lagt in en drös Uppsalabilder så du kan njuta eller förfasas över din gamla hemstad

2008-06-30 @ 23:09:45
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Ida: Okej, jag tog nog i lite där måste jag erkänna... :) Men jag snoozade inte och det är ju nästan samma sak som att hoppa upp.



Pumita: Jag har ju sett Stockholm förr, så det gjorde inte jättemycket. :) Morotskakan var jättegod!



Therese: Jag gillar att vara i Stockholm någon gång ibland. Tycker det är lite för mycket folk. Köerna till provhytterna kan vara jobbiga, då är det bättre i Falun. ;) Haha. Ni får säkert jättemysigt i Stockholm, blir nog kul för Miranda att följa med!

2008-06-30 @ 23:12:30
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback