Egentligen vet jag ju att jag helt enkelt bara är lite klokare, lite mer mogen... höhö.

Sedan ett halvår tillbaka känner jag ungefär aldrig längre för att gå ut och festa. Jag tycker att tanken på att dricka (mer än lite) alkohol nästan är motbjudande. Tanken på hur det fungerar på krogen (köttmarknaden) är definitivt motbjudande. Jag tittar inte åt annat folk och ser nästan aldrig något snyggt (eftersom jag inte tittar). Jag känner aldrig för att shoppa. Jag vill ha allt snyggt, men jag vill inte gå i affärer och leta och prova. Det gör mig bara fruktansvärt uttråkad. Det enda som är roligt att handla just nu är träningstillbehör: sport-bh, träningslinne, träningsbyxor, aerobicsskor och snowboarddress. Det är roliga saker. Allt annat känns bara... jobbigt. Och det här är ju inte särskilt normalt, märker jag. Men jag börjar inte känna mig annorlunda eller konstig, för det har jag nämligen gjort ett tag. Däremot börjar det kännas jobbigt att alla andra är så... annorlunda. För det är ju så det är. Det är jag som är normal.

Kommentarer
Postat av: lego

helt rätt, jag är med dej i att gå på krogen... hemmafester skulle jag kunna tänka mej, men jag har ju i princip blivit nykterist nu när jag inte druckit på 3 månader. :P känns rätt bra också, dock lite ensamt ibland då alla andra är ute och festar.
köpa kläder i butik är aldrig särskildt roligt tycker jag, bara jobbigt. jag gillar ju snygga kläder osv och att köpa på nätet funkar rätt bra, men ofta är storlekarna fel och man är för slö för att skicka tillbaka...

Postat av: Anonym

oops

Postat av: Pumita

Du börjar bli vuxen. ;)
Och visst, det är helt normalt att INTE "shoppa loss" var och varannan dag eller att INTE dricka sig dyngrak varje helg. Du är normal. :)

2008-03-02 @ 10:16:25
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: christel

Jag tror att det är ett teckan på mognad :)

2008-03-02 @ 13:07:43
URL: http://pumpapuder.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

lego: Ja, visst känns det bra att inte dricka. Kroppen mår ju faktiskt bra mycket bättre. Och jag måste säga att det tar emot mer att dricka när jag tränar så pass mycket... Det känns inte helt kul att bryta ner allt man håller på att träna upp.

Anonym: ??

Pumita: BÖRJAR bli vuxen? Jag har nog varit vuxen sedan jag blev tonåring, med bara några korta perioders ungdomglighet. ;) (Men du, helt normalt att inte shoppa loss "var och varannan dag" och inte dricka sig dyngrak "varje helg"? Om man inte ens shoppar loss varje månad och aldrig någonsin dricker sig dyngrak och inte ens luktar på alkohol varje månad, är man fortfarande normal då? :))

christel: Precis min åsikt. :)

2008-03-02 @ 13:10:22
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Therese

Jag tillhör dom som dricker lite och sällan samt sällan shoppar. Varken supa eller shopping tillhör några av mina intressen. Så du är väl lika normal/vuxen som jag ;)

I bland kan det vara kul att gå runt i affärer , leta och prova men inte för ofta. Jag är inte heller så mycket för att shoppa loss. Att köpa en massa saker/kläder man nästan aldrig använder för att det är så kul att shoppa kan inte vara normalt. Ännu tråkigare och mer onormalt är det att dricka sig dyngrak i tid och otid. Tyvärr är det ofta alltför många dyngraka personer på krogen.

2008-03-02 @ 17:28:32
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese: Det är numera väldigt sällan som jag tycker det är roligt att gå runt i affärer och leta kläder och annat... Ja, det är för många FÖR fulla människor på krogen. Och det är för mycket kvart-i-två-raggande också...

2008-03-02 @ 20:02:40
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback