Jag tror att ett skollov skulle behövas... typ nu...

...för bortsett från skolrelaterade saker som att beställa/låna kurslitteratur, ringa tingsrätten och gå på rättegång, göra restuppgiften, läsa reportage och skriva version två av porträtt, reportage och nyhetsartikel och börja läsa böckerna till nästa kurs, så behöver jag även... 

  • köpa träningsskor (akut!)
  • köpa träningsväska (behövligt)
  • maila min läkare (viktigt)
  • maila skoliosgruppen (viktigt)
  • ringa Stockholms universitet (brådis)
  • ringa Jakobsbergs folkhögskola (brådis)
  • ringa någon sorts studievägledare (brådis)
  • plugga till högskoleprovet (akut!)
  • kolla om snowboarden är ok, om inte boka hyrbräda (brådis)
  • fixa bilder på ärret (viktigt)
  • maila försäkringsbolaget (viktigt)
  • frosta av det igenfrysta frysfacket i kylen (behövligt)
  • ringa vicevärden (behövligt)
  • formulera mina "journalistiska meriter" och "skrivmeriter" (brådis)
  • boka en resa och åka iväg... (personligt lyft och inspiration)

Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Jag ser glädjande nog att hockey inte är med på listan över prioriteringar! Bra där!!!

2008-03-16 @ 13:56:43
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Hockeyn är ju så självklar, det är inget jag "måste göra" - det är något jag är på oavsett.

Postat av: Minna

Jag ska nog också göra en sådan där lista... Vi har faktiskt lite "lov" nu, även om det var en "olyckshändelse" för att tre tentor lades samma vecka, så då skulle man ju kunna peta in allt man borde göra. Något lov på svenska universitet hade faktiskt inte varit helt fel. Hellre det och kortare sommarlov, faktiskt..

2008-03-16 @ 15:11:27
URL: http://www.minbinwinkin.com
Postat av: Anonym

boka till sthlm! ;)

2008-03-16 @ 15:25:42
URL: http://punaniii.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Minna: Jag tycker det är lite omänskligt att det inte är några lov på svenska universitet och högskolor. Under sommaren måste ju ändå de flesta studenter jobba, vilket betyder att många aldrig är lediga. Illa, illa.

punaniii: Med "en resa" menar jag utomlands, men jag ska åka till Stockholm också! Ska bara påbörja den nya kursen om drygt en vecka så att jag vet hur de närmaste veckorna ser ut, sen så... ;)

2008-03-16 @ 15:30:03
URL: http://barajagjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback