K-k-kvalserien - 10 dagar kvar

image1015

Matchschemat för kvalserien är färdigt. Samtliga matcher är nu nedskrivna i kalendern och jag inser hur snart det är. Det är bara tio dagar kvar. Redan den 19 mars spelar Leksand första matchen, nere i Malmö. Det är nervöst. Klart som tusan det är nervöst. Det här är vad alla Leksingar har väntat på sedan säsongen började - eller egentligen sedan det förra säsongen blev klart att Leksand skulle få spela en till säsong i allsvenskan. Jag är lite kluven till att ha Mora i kvalet, men eftersom jag helst vill att de befinner sig i någon av divisionerna nedanför elitserien, så är det väl så det bör vara...

Rent egoistiskt hade matcherna inte kunnat lagts bättre.

Den 19 mars är det borta mot Malmö. Eftersom jag har lektion i Gävle är det lika bra att det inte är hemma.

Den 27 mars är det borta mot Rögle. Bra att det inte är hemma eller i Mora, eftersom jag är i Sälen och faktiskt hade varit tvungen att ge upp semestern för ett tag och åka på hockey.

Den 29 mars är det hemma mot Mora. En match man inte kan missa. Jättebra att matchtiden är uppskjuten till kvällskvisten, eftersom jag fotrfarande har semester i Sälen. Nu blir snowboarddagen lite kortare, men det är fortfarande en snowboarddag - och jag skulle ju ändå hem på kvällen.

Den 8 april är det borta mot Brynäs. Helt perfekt, eftersom jag har lektion den dagen. Jag är alltså redan i Gävle och stannar givetvis för att gå på matchen.

Shit, shit, om tio dagar börjar det, med match nästan varannan dag. Det blir tre hockeyintensiva och väldigt nervösa veckor. Men nu ska vi hem. Nu jävlar ska vi hem. Jag tror det är detta som kallas k-k-kvalserienervositet...

Kommentarer
Postat av: Niklas (fd HansÅngest)

Nåja, vi får väl se...

2008-03-10 @ 09:20:30
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Ja, vi får se. (Det är nästan så att jag har saknat dina kommentarer. NÄSTAN.)

Postat av: Anonym

Jag VET att du saknat dem!

Fint av dig att erkänna detta!

2008-03-10 @ 13:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback