Leksand i allsvenskan 07/08 - obesegrade på hemmaplan

Gårdagen gick i ett. Upp klockan åtta för en telefonintervju. Därefter buss till föräldrarna (eftersom de har en dator, som gör det möjligt för mig att plugga...). Skriva rent intervju. Försöka göra något med reportaget. Äta lunch. Åka och barnvakta Oliver. Hämta mamma. Träning. Hem för dusch och mat. Hockey.

Igår var det sista hemmamatchen för Leksand i allsvenskan. Vinst med 8-1, vilket innebär att vi är obesegrade på hemmaplan i grundserien. Men det var en tråkig match, tror jag. Att jag höll på att somna borde åtminstone tyda på det. Visserligen var jag även sjukt trött, men ändå.

Bilresan Leksand-Falun var i alla fall det roligaste. Tre nyktra killar och en nykter tjej (jag), och man skulle nog kunna tro att vi alla var ganska... packade. Det var Hipp Hipp-hejaramsor för fulla muggar, omgjorda Leksandsramsor och hej och hå. Lillebror och jag i baksätet körde »NI DÄR FRAMME ÄR NI KLARA?» som självklart fick ett givet svar från grabbarna i framsätet. Okej, det här kanske inte låter ett dugg kul för oinvigda eller andra torrbollar, men det lovar jag att det var.

Kuriosa: Det var efterfest i arenan efter matchen. Face-84 var där, ni vet, de fyra snygga tjejerna i Melodifestivalens första omgång. Snygga tjejer som när de började sjunga i Melodifestivalen visade sig vara de töntigaste i hela tävlingen. I Ejendals arena igår var de dock bra. Men när sångerskan svarade på sin egen fråga om varför de var där, genom att säga »Vi finns här för er som är lite sugna» blev det lite pinsamt igen...

Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

På hemmaplan, ja...

Snacka går ju.

2008-03-01 @ 17:30:07
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Jag kanske skulle lagt till en sak: 44 matcher av 45 har spelats. Leksand har förlorat 6 matcher av dessa. Inget annat lag har förlorat så lite. Dina argument håller aldrig när det gäller detta. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback