Pluggeripluggera

(EFIT-bilder kommer upp senare ikväll.)

Jag håller på med ett personporträtt. Det går väl helt okej. Jag filar på det. Jag vill fila i all oändlighet, allt för att slippa min förbaskade restuppgift som jag har fått eftersom jag missade en lektion. Den där restuppgiften suger rent ut sagt. Jag måste läsa ett reportage - som jag redan läst, men eftersom det var ett par veckor sedan måste jag såklart läsa det igen för att friska upp minnet. Och så måste jag läsa om 40 sidor i en reportagebok (det var ett par veckor sedan jag läste det också, så självklart minns jag det inte längre) och utifrån det analysera reportaget och svara på några störda frågor som jag inte ens förstår. Inte kul, alls.

Egentligen har jag massor att göra. Porträttet med deadline imorgon, restuppgiften, en fet bok ska vara utläst om en vecka, samtidigt som ett rättegångsreferat ska vara klart, och så ska det filas på alla gamla texter förstås som ska in i någon sorts slutportfölj. (Har jag glömt något?) Jag har inte ens kollat upp när det är rättegångar i Falun ännu. Och jag känner mig märkligt nog inte stressad över allt. Tvärtom känner jag mig rätt cool. Stressad blir jag först när jag börjar tänka på att jag ska skriva högskoleprovet om fyra veckor och att jag inte har haft tid eller ork att göra så mycket åt det som jag borde...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback