Bara sport, bara massor utav sport...

I veckans Sundsvalls Nyheter har man frågat en lokal sportpanel om aktuella sporthändelser. »Leksand går på som en ångvält i hockeyallsvenskan. Bör de elitserielag som riskerar hamna i kvalserien känna sig oroliga?» På det svarar Sundsvall Hockeys tränare Peter Gradin: »Det vi såg här i Gärdehov var något alldeles speciellt, det var bättre än bäst. Men över tio matchers spel i kvalserien tror jag elitserielagen är något bättre. Jag tror att de får det svårt borta mot dem och två förluster där duger nog inte.» Pär Styf, lagkapten och back i Timrå, tycker att elitserielagen inte bara ska vara rädda för Leksand. Han menar att allsvenskan känns bättre i år än tidigare. Om det kan jag inte säga så mycket - jag har ju inte sett särskilt många matcher den här säsongen.

Men det är den första meningen från Peter Gradin jag reagerar på. Bättre än bäst? Det lustiga är att jag, ärligt talat, inte tyckte att Leksand var jättebra den matchen, trots vinst över Sundsvall med 10-1.


Det som bilden visar ovan var det bästa från matchen igår. Domare Lärking var blind, och, hur ska vi uttrycka det... värdelös? Efter ett bortdömt mål blev det lite för mycket. Allas vår klackledare på norra stå har humor och jag kunde inte sluta skratta, trots förlust. Robin Söderlund skriver dessutom för superstars.nu att han på Siljans konditori i Leksand idag hört följande: »Jävlar vad Christer Lärking var bra igår. Han var helt klart bäst i Malmö.» Haha.

Bild

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Det där var faktiskt det överlägset roligaste jag någonsin sett på en ståplatsläktare! :D

Postat av: barajagjohanna

Tobbe: Leksingar kan. ;)

2008-11-01 @ 15:43:01
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Ptv

Hej! Nu har vi utvärderat Sundsvall! Vi hittade något riktigt dirty där, kolla in!



www.metrobloggen.se/ptv

2008-11-01 @ 16:23:58
URL: http://www.metrobloggen.se/ptv
Postat av: C.72

Egentligen vann vi den där jävla matchen med 6-2 om man ser det till ramträffar,klara chanser och bortdömda mål.

Tänkte på en annan sak också.. När Malmö gjorde sitt tredje mål f o r t s ä t t e r klacken att sjunga och heja på sitt lag. =))

I Scandinavium hade hemmapubliken buat som faan och gått hem.

Leksand har världens bästa hejarklack!

2008-11-01 @ 19:13:19
URL: http://www.daddy72.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback