Att skaffa sig rutiner

Jaha... vadå...? Dagen har ju bara börjat... ska jag cykla hem nu? Ungefär så kände jag efter den timmes korta introduktionen till vår nya kurs. Samtidigt lämnade jag föreläsningssalen med en skön känsla av att inte behöva gå tillbaka till skolan förrän på fredag. Men jag har blivit lite förslappad och skulle behöva få lite rutin på vardagen. Jag tror bestämt jag måste skaffa mig det på egen hand.

Mitt i spagettikokandet, undrar jag dock: ska jag åka till Uppsala på onsdag förmiddag? Eller ska jag stanna i Sundsvall? För att kunna vara härifrån ända till nästa föreläsning, behöver dock kurslitteraturen komma. Kontot säger också att jag borde hålla i pengarna och stanna kvar hemma. Och att vara i Sundsvall är ju aldrig fy skam, men...

Så, vad gör man nu? Framför mig ligger ett stycke DN, ett stycke Fitness Magazine och ett stycke Leva, alla olästa. Jag tycker aldrig att jag har tid att läsa tidningen, så bristen på kurslitteratur känns inte helt dum. Det blir tidningsfrossa till lunchen. Och kanske skriva snigelpost till moster och tacka för prenumerationen på DN?
     Ah, underbara egentid. Jag kanske skjuter upp det här med rutiner ändå?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag avundas dig. NJUT!

Postat av: barajagjohanna

Sofia: Jag ska försöka... :) All litteratur som ska läsas gör dock att det är svårt att slappna av ordentligt och njuta.

2008-11-10 @ 21:58:20
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: L1

Hahaha snigelpost va bra :P hon lär ju inte använda annat så.

2008-11-10 @ 21:58:55
Postat av: barajagjohanna

L1: Precis, snigelpost är det bästa om man ska nå äldsta mostern. :)

2008-11-10 @ 23:53:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: lisa

Va fan! ÅK TILL FALUN O TRÄFFA MEJ!

2008-11-11 @ 12:48:05
URL: http://jagarenstjarna.blogg.se/
Postat av: Therese

Åka till Uppsala låter trevligt. Nu när du är student kan du ju skaffa gest-kårleg och prova på studentlivet här , fast jag vet inte om det är så spännande. Men en Uppsalaresa underlättar väl inte om du ska försöka skaffa rutiner?

Känner igen mig. Har svårt att få rutiner när man ska sitta hemma och plugga på egen hand.

2008-11-11 @ 15:14:48
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

lisa: Alltså, nä, jag ska ju till Falun om två veckor.



Therese: Det blir inget Uppsala nu, jag blir kvar i Sundsvall. Och eftersom hon jag tänkte hälsa på inte puggar, så känns det rätt meningslöst att skaffa gästleg på kåren, med tanke på att hon inte kan få något (vad jag har hört kan bara studenter få gästleg?). Och precis, det här med rutiner... jag blir här hemma och tränar och pluggar istället.

2008-11-11 @ 15:47:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback