Från nolla till etta.

Hur ska man förklara en sittning för någon som inte har pluggat på universitet och själv varit på en sittning? Jag vet inte om det är möjligt. Journalistföreningens nollningssittning igår var skitkul. Och galen. Stå på stolarna, skrika, sjunga, botten upp, sjunga lite mer, stå på stolarna lite mer och stå på stolarna ännu lite mer. Killarna i kostym, tjejerna i finklänningar. Lite mer sofistikerat än tidigare kårkvällar, alltså. Trodde vi, ja!

Nu är nollningsveckorna över. Vi har blivit ettor, tydligen. Ikväll är det allmän fest, och sedan tror jag bestämt att livet blir lite lugnare. Med betoning på lite. För mitt liv de tre kommande åren lär väl knappast vara lugna.

Kommentarer
Postat av: Sandra Rehn

Du verkar verkligen ha hamnat på helt rätt pats Johanna! Fy fan vad härligt!

2008-09-13 @ 14:50:16
Postat av: C.72

Är det inte lite väl mycket festande? ;)

2008-09-13 @ 17:25:41
Postat av: barajagjohanna

Sandra Rehn: Ja, härligt är det! Åtminstone alla roliga aktiviteter. På tisdag blir det lite mer fokus på plugget, och jag hoppas det kommer fortsätta kännas bra.



C.72: Nä, det tycker jag faktiskt inte. Jag är ingen superfestmänniska, så säger jag att jag inte tycker det, så... nej, då är det inte mycket festande. Men det är klart - super man sig redlös varje gång det är aktivitet (läs: varje dag) under insparken, så är det klart det är mycket. Jag är dock lite förståndigare än så. ;)

Postat av: christel

Låter skitkul! Jag kommer ihåg min inspark från nolla till etta.. och återsparken.. och insparken när jag var fadder. Fy farao vad kul det var! Njut!

2008-09-14 @ 05:34:13
URL: http://pumpapuder.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

christel: Jag är fortfarande ny i sammanhängen, så jag vet inte vad återsparken är? Men jag ser fram emot insparken nästa år, då ska jag vara fadder. :)

2008-09-14 @ 14:40:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: christel

När jag pluggade så var det en tradition att några månader efter insparken skulle nollorna/ettorna bjuda tillbaka och ordna en sittning för faddrarna - en återspark. Men det skiljer sig säkert från stad till stad. Och jag såg att du avslutat kvällen på ett riktigt norrländskt sätt - på max! Det är nästan en tradition:) (iaf för att vara Umeå, i Kiruna gäller korv på statoil på väg hem efter puben :))

2008-09-14 @ 18:27:39
URL: http://pumpapuder.blogspot.com/
Postat av: christel

När jag pluggade så var det en tradition att några månader efter insparken skulle nollorna/ettorna bjuda tillbaka och ordna en sittning för faddrarna - en återspark. Men det skiljer sig säkert från stad till stad. Och jag såg att du avslutat kvällen på ett riktigt norrländskt sätt - på max! Det är nästan en tradition:) (iaf för att vara Umeå, i Kiruna gäller korv på statoil på väg hem efter puben :))

2008-09-14 @ 18:29:50
URL: http://pumpapuder.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

christel: Aha! Vi får väl se om vi har något sådant här... :) Givetvis blev det Max. I Falun är det McDonalds eller Sibylla som gäller, men här i Sundsvall har inte de öppet på nätterna, så då får man gå till Max eller Subway. Max blir totalt ungefär tjugo minuters omväg för min del, men det var det värt... :)

2008-09-14 @ 18:31:23
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback