Hej, jag heter Johanna och jag fick just prestationsångest.

Kolla. Ser ni något... särskilt? Ja, just det, Tobbe och jag har blivit officiella studentbloggare. Kul. Men så fort jag såg mitt nylle på Mittuniversitetets sajt fick jag lite prestationsångest. Men det släpper nog snart. Ingen självcensur nu, Johanna. Ingen självcensur...

Efter dagens föreläsningar är jag galet hungrig. Vad jag borde göra är att äta, sedan gå på spinning och sedan plugga resten av kvällen. Alla andra säger att de inte har tid att träna, medan jag säger att visst fasen har jag tid! För om jag tränar, så kommer jag att plugga mycket bättre sedan. Mamma skickade dessutom att mail där hon berättade att de på Toppform pratat om hur viktigt det är att röra sig och vara fysiskt aktiv - för att sänka stressnivån och få en bättre koncentrationsförmåga. Alltså: är det någon som borde träna så är det jag.

Men... det verkar som om även jag hoppar träningen idag ändå. Klockan är mycket. Jag är hungrig. Det är för sent för att äta en stor middag innan träning. Och äter jag inte snart, kommer jag att bli grinig och, precis som igår, börja baka chokladbollar i ren pluggprotest - bara för att jag är grinig. Ond cirkel.

Alltså ska jag lyxa till det med quornfiléer och strips. Med gårdagens chokladbollar till efterrätt.
(Och med ständigt dåligt samvete över att jag skippar träningen.)


Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Vad är det för lyxigt med quorn???

2008-09-30 @ 18:15:43
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Quorn är väl inte särskilt lyxigt, förutom att det är ganska dyr mat som student. Det jag menade med lyxigt är att just filéerna för mig är lyxigt. Äter jag quorn är det oftast färs eller bitar. Marinerade quornfiléer är sällsynt för mig - men ack så lyxigt det känns...

Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Quornfärs eller dito filé - en styggelse är vad det é!

2008-09-30 @ 18:33:24
Postat av: Sara

Nej, ingen censur! Och träna kan du göra nästa vecka! Jag tillexempel, planerar in nästa träningspass till... Få se nu... slutet av december? ;)

2008-09-30 @ 20:07:28
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: Veronika

Jag hoppade över träningen i 10 dagar. Helt utan anledning!?! Det viktiga är att man kommer igen. Och igen. Och igen.

2008-09-30 @ 20:47:22
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Haha.



Sara: Ja, jag kan väl det... Haha. Du tror att du kommer träna redan i slutet av december alltså? ;)



Veronika: Det är visserligen inte mer än fyra dagar sedan jag tränade, men därför var det verkligen på plats med ett pass idag. Men jag kommer igen, senast på tisdag.

2008-09-30 @ 23:11:35
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Veronika

Jag drömde om dig i natt. Det slog mig när jag kom in här på din blogg. Men jag kommer inte ihåg riktigt. Men jag tror vi var kursare i Stockholm. Eller, vänta, nu kommer det tillbaka. Vi hade fått någon sån uppgift, typ som den där i köpcentret, och den gick ut på att vi skulle skriva en tenta klockan 4-7 på morgonen, typ för att vi skulle bli vana att jobba dygnet runt eller nåt. Och vi var helt hispiga. Eller ni var det, för jag kände läraren och visste att uppgiften skulle bli att skriva en novell (om vad har jag glömt nu). Men alla andra satt och pluggade termer och annat mitt i natten.

Sen fortsatte drömmen med att jag gick hem glad där på morgonen och träffade min gamla gympalärare som var jättefull. Men det är en annan historia.

2008-10-01 @ 10:48:34
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Therese

Coolt! Absolut ingen censur! Klart quorn är lyx , det är betydligt godare än gåslever , ostron , kaviar och annat som okunniga brukar kalla lyx. Det har varit rea i min affär , köp 3 quorn-produkter betala för 2 så jag har fyllt upp frysen en del.



Måste också säga att jag gillade din hårfärg på bilden på Mittuniversitetets sida. Har du gjort röd slingor eller tonat det lite i rött? Jättefint! Och vilka otroligt blå ögon du har på den bilden.

2008-10-01 @ 13:53:20
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Veronika: Haha, vad roligt! Det är spännande med drömmar. För ett par år sedan drömde jag att jag gifte mig med en vars blogg jag läste. Hon är tjej, ska tilläggas.



Therese: Tack. Nej, det är samma färg som jag "alltid" haft (d.v.s. sedan jag blev brunett). Men det ser lite rödaktigt ut på den bilden. Men min bruna färg är ganska varm, så i vissa ljus kan det se lite rödaktigt ut, tror jag. Och ja, ögonen ser väldigt blå. Riktigt så blåa är de inte...

2008-10-01 @ 18:25:39
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Norde (Anders)

ojoj, ett steg närmare en kändisblogg nu då ;)

2008-10-02 @ 21:20:18
URL: http://norde.bloggagratis.se
Postat av: barajagjohanna

Anders: Haha, oh yes! ;)

2008-10-02 @ 21:28:17
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Ida

Men jahaaa.. Jag trodde att du skulle ha en annan blogg, inte den här. Du får inte göra den här BARA till en pluggblogg nu bara. Jag ber dej min kära ;) För jag vill ha kvar lite av den gamla johanna med förstår du.

2008-10-03 @ 11:19:30
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Ida: Det kommer absolut inte bli en pluggblogg. Däremot handlar ju det mesta för mig just nu om just plugg, vilket förmodligen gör att majoriteten av det jag skriver handlar om något åt det hållet... helt naturligt. :)

2008-10-03 @ 11:21:52
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är heeelt ok ;D

2008-10-06 @ 17:23:51
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback