Ge mig träningsglädjen tillbaka!

Friskis & Svettis har något som heter pulsjympa. Det är som ett vanligt jympapass men ett styrkeblock borttaget för att ägna sig åt mer kondition istället. Ett sådant pass ska även (enligt Falun i alla fall) ha lite mer stegkombinationer. Jag är van vid att pulspasset är ganska häftigt, har bra musik, peppande ledare och roliga steg. Här i Sundsvall har jag ju inte hittat något träningspass ännu där jag skuttar ut från salen fylld av endorfiner. Träningsglädjen har jag nästan tappat. Det är just nu ganska jobbigt att ta sig iväg och träna. Idag gjorde jag det trots att det tog emot. Vi skulle testa just ett pulspass. Ledaren hade ett namn som lät ungt och jag tänkte att nu, NU kanske det händer! Jag såg häftig musik och sköna moves framför mig.

Och visst, ett par-tre låtar var bra. Och ett par-tre rörelser. Men fick jag häftig musik och sköna moves? Nja, jag fick mest fåniga rörelser, en ledare som tjoade på ett töntigt och alldeles för  hurtigt vis (man kan  tjoa på ett ärligt och bra sätt), och faktiskt några skratt. Men visst, jag blev svettig och jag tyckte till och med det var bra under säkert sju-åtta minuter, inklusive stretchingen.

Den största skillnaden från vad jag är van vid hemma, är ledarna och sättet de lägger upp sina pass på. Har ledarna ens samma utbildning som de har i Falun och Uppsala? Det borde de ju ha, men här ser jag någon ledare hänga med huvudet när hon gör armhävningar, hur det blir en paus när hon byter rörelse och hur hon hoppar på ett sätt som är skadligt för knäna. Och för mig känns det ganska främmande att efter att ha börjat köra snabbare musik och snabbare rörelser, plötsligt ta en låt där allt blir segare, för att sedan pumpa upp tempot igen. Upplägget av många pass är... lite konstigt.

Imorgon ska fröken Stockholm och jag på spin styrka (vilket skulle kunna heta spinning + bodypump på vanligt träningsspråk) och jag hoppas stenhårt på det passet...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Word. Vad mer kan jag säga? Var är adrenalinet? Var är svetten som går att vrida ur träningskläderna efteråt? Åh, vad jag hoppas på i morgon!

Postat av: barajagjohanna

Johanna: Imorgon blir det nog kul. Ärligt. Roligare i alla fall. ;)

2008-09-22 @ 22:27:01
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback