Avslut på vintern

Jag är i en by utanför Skellefteå och blir bortskämd med påskägg och god mat. Fick sms från Falun där det var 16 grader i skuggan och 34 grader i solen. Mina bröder satt på isen på sjön i bar överkropp och grillade korv. Och i södra Sverige verkar det vara sommar. Här uppe har solen äntligen tittat fram, men det är snö i massor. Det blir allt mer tydligt vilka olika världar man kan leva i trots att vi alla bor i Sverige.

I morgon blir det snowboard. Sedan kan det få bli vår. För innan jag har fått åka bräda, vägrar jag längta efter vår och sommar.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Skulle gärna ta Faluns väder, fast idag är det ju inte så farligt i Skellefteå :) Väldigt blött och slaskigt dock.

Postat av: christel

Hoppas du får kul på brädan! Och ha så kul i Västerbotten, själv firar jag min påsk lite högre upp :)

2009-04-11 @ 23:09:43
URL: http://pumpapuder.blogspot.com/
Postat av: Minna

Ja, eller hur, fast sommar? Jag är ju i botten och här är det +15 nu :-)

2009-04-12 @ 12:44:26
URL: http://alotlikeme.org
Postat av: barajagjohanna

Sanna: Jag tycker vädret i Skellefteå har varit himla bra. Slaskigt, ja, men... snön lär ju få smälta. :P



christel: Jag har varit ännu lite högre upp idag också... ;)



Minna: Okej, sommar var kanske att överdriva, men jag har hört talas om hur folk i Stockholm och söderut har suttit i parker utan jacka. Det är lite skillnad mot här, hehe.

2009-04-12 @ 22:57:37
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback