Vår i en annan del av Sverige

Jodå, vi har faktiskt vår här uppe också. Bevisen? Jag slutade till exempel använda strumpbyxor under jeansen för en vecka sedan, jag har börjat använda Converseskor igen och nu har jag kunnat ha min skinnjacka i några dagar också.

Använda strumpbyxor eller långkalsonger under jeansen har ni knappt gjort under vintern, va? Jag misstänker att ni har en annan definition av våren än jag. Sitta på balkongen i solen utan jacka, knoppar som brister, sitta på uteservering...? Visst, sådant är vår för mig också, men mycket längre framskriden vår.

Blondinbella äter frukost på balkongen och har ballerinaskor på sig i dag, såg jag. Det är det lite tidigt för här, för rätt som det är har man snö under fötterna, även om de flesta vägar och trottoarer nu är helt snöfria. Lite gräs tittar till och med fram här och var.

Så visst har vi vår. Det är bara en något kyligare och lite... vintrigare vår än vad många av er är vana vid. Men jag bor bara i mitten av Sverige, hörni.


(Eh, borde jag radera det här inlägget nu eller? Två timmar efter publicering singlade stora snöflingor ner från himlen...)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj! Här är det grönt, träden blommar och idag har jag gått i t-shirt. Det där med långkalsonger under jeansen har jag inte alls använt under vintern här i England, och conversen har jag kunnat använda lika flitigt som resten av året.

Kul med kontraster. :)

Postat av: barajagjohanna

Sofia: Normalt kan jag ha Converse även på vintern, men med raggsockor i. I Sundsvall har det dock varit lite för mycket snö att pulsa i för att det ska fungera. T-shirt och träd som blommar känns vääääldigt långt borta...

2009-04-06 @ 22:21:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Therese

Blir du inte less på lång vinter och vintrig vår? Själv tycker jag våren har dröjt för länge här där jag bor och det kunde gärna vara lite varmare... Var optimistisk och tog bara en kavaj på mig på stan idag och det var lite väl kyligt.

2009-04-07 @ 00:02:39
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: Thomas

Jag brukar inte ha strumpbyxor under jeansen. Men hurra för vår!

2009-04-07 @ 01:04:07
Postat av: barajagjohanna

Therese: Den här vintern har varit underbar - massor av snö! Och nej, jag har faktiskt inte tröttnat. På senare år har jag börjat längta till våren tidigare än förut, men inte i år. Jag gillar ju vintern, och jag kan nästan aldrig börja längta efter vår innan jag har fått nyttja vintern till max - och fått åka snowboard. Det har jag tyvärr inte fått göra i år... än.



Thomas: Men långkalsonger kanske? Jag förstår inte hur människor klarar att INTE använda långkalsonger. Att killar inte vill använda strumpbyxor däremot, det kan jag ju förstå...

2009-04-07 @ 11:44:15
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Thomas

Har långkalsonger när det är kallt. Det har inte varit kallt i vinter dock. :p

2009-04-07 @ 14:35:05
Postat av: barajagjohanna

Thomas: Minus femton-tjugo dagar sjukt länge den här vintern, det är ju kallt!

2009-04-07 @ 16:36:26
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha. Vaf-n!

Nu är det dags för er att också få den där härliga våren.

2009-04-07 @ 17:07:33
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: saras french touch

Ja. EN helt annan definition... ;)

2009-04-07 @ 20:03:40
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Camilla: Den som väntar på något gott... ;)



Sara: Haha, jag förstår det. :)

2009-04-07 @ 22:40:24
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback