Valborg vid Falu Koppargruva

Vad tråkigt det är med valborgsfirande. Egentligen. Ett vårtal som ingen bryr sig om och en halvkass manskör (som visserligen sjunger trevliga vårsånger) och så en massa femtioplusare som är på plats för att traditionen säger så. Men det var vackra fyrverkerier - jag ska ju inte vara helt negativ. För det bästa är att det är mysigt ändå. Mr T och jag är i Falun. Han har aldrig varit här och det tycker jag är lite roligt. Innan vi drog till gruvan för valborgsfirande, satt vi ute på altanen och grillade marshmallows, drack te och värme oss vid grillen.

Isen har smält sedan ett par veckor och sjön låg spegelblank när vi anlände Falun. Endast skidbackarna har lite snö kvar.

Det grönskar här! När vi bytte tåg i Gävle upptäckte jag de gröna knopparna på träden och att gräset hade blivit grönt. Så såg det inte ut i Sundsvall. Även i Falun har det blivit grönt. Sist jag var här låg snön tjock på gräsmattan - det gör den inte längre. Och med blomstrande träd, kommer uppenbarligen allergin. Usch vad jag snorar...

Sköna maj, välkommen!


Kommentarer
Postat av: Fröken Gästrikland

Oh ja, ögonen sticker och kliar! Alla knoppar brister :)

2009-05-01 @ 12:06:29
Postat av: Sara

Jag vet! Våren kom till Falun strax innan jag åkte därifrån... Det bara exploderade!

Postat av: barajagjohanna

Fröken Gästrikland: Verkligen. Värst var det med näsan i går. Helt galet jobbigt. I kväll är ögonen värre... huh!



Sara: Det verkar så. Undrar om det har exploderat i Sundsvall när vi kommer tillbaka.

2009-05-02 @ 18:43:21
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback