Inte redo

Jag packar. För att åka tillbaka till Sundsvall efter tre månader därifrån.

För ett år sedan var jag oerhört förväntansfull och peppad. Första året på journalistprogrammet. Wow.

I dag, inför andra året, har jag en helt annan känsla. Året som varit, tillsammans med året av kreativt skrivande dessförinnan, har troligen varit mina bästa två år - fantastiskt utvecklande. Men det senaste halvåret har också varit de månader som tagit mig dit jag är i dag.
Utmattad.

Att komma tillbaka till Sundsvall ska bli härligt. Härligt för att få bo i min egen lägenhet bland mina egna saker, att få ha min T nära mig och att få träffa vänner. Men att komma tillbaka till Sundsvall ska också bli jobbigt. Jobbigt för att jag känner mig långtifrån redo för att återgå till en fullspäckad vardag där höga krav och måsten, schemalagda föreläsningar, kurslitteraturläsning och tentaångest styr mina dagar.

Kommentarer
Postat av: Fröken Stockholm

Vi får stötta varandra <3 Som med FFF-övningen förra året, kommer du ihåg? :)

Postat av: barajagjohanna

Fröken Stockholm: Haha, det enda jag minns från det är att vi var halvt hysteriska av nervositet!

2009-08-22 @ 18:54:13
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback