Detta är vad jag borde ta tag i på lediga stunder


En av böckerna ger till råga på allt inte ett jätteseriöst intryck...


Disciplin. Lust. Motivation. Ork. I samma stund som vi började med terminens sista kurs sprang allt det man behöver för att plugga och gömde sig. Inte blir det lättare när jag befinner mig i Falun. Här får jag sällan motivation till att läsa och vad som återstår på den här kursen är en tenta, vilket innebär just läsning. Pappershögarna på bilden är nog bara hälften av olika dokument vi ska ta del av. Men jag gör nog som jag brukar för att orka - prioriterar det som känns viktigt och skummar resten om jag hinner och orkar. Frågan är bara hur jag ska hitta den där disciplinen, lusten, motivationen och orken för att inte bara ta igenom böckerna, utan också lära mig något?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback