Finare julafton än på länge


Inga onödiga julklappar i år. Tvärtom både nödvändiga och roliga, vilket jag uppskattar. Resväskan var nog mest uppskattad, eftersom jag hittills i mitt liv nämligen alltid har lånat resväskor. Annars var den Augustnominerade skrivarboken väldigt uppskattad. Dessutom är det bra att ha en kompis som svägerska, eftersom det gör att lillebror köper en näst intill perfekt julklapp - det snyggaste träningslinnet.

Julafton har också varit en fin julafton därför att mycket stress och tjafs uteblivit. Dessutom har här funnits två söta pojkar som har underhållit oss en hel dag. Och när det blev dags för julgröten kände jag för att göra det hela lite roligt och tänkte något som jag tänkt flera år: varför bara ha en mandel i gröten, när man kan ha flera? Mandlar är ju gott, så jag la i sju, och familjen blev lite förvånade när en efter en fick mandeln i munnen...


En person fattades i dag. Men honom får jag nog fira jul med ett annat år...





Kommentarer
Postat av: Veronika

Det låter härligt. Och bra initiativ med mandlarna. Man ska ju inte snåla, speciellt inte när det är jul. :)

Postat av: barajagjohanna

Veronika: Precis. Varför ska bara en person få mandeln som är så god, liksom? Nu blev det dessutom en massa skratt bara för att mandlarna aldrig slutade dyka upp!

2009-12-24 @ 23:06:17
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: tea

sv: tack! har nämligen läst runt lite och då fanns det en del journalistik på distans. vilket verkar helt omöjligt och otroligt tråkigt! tack för dina svar i varje fall, och jag hoppas att du har haft en underbar dag och afton!

2009-12-25 @ 01:42:00
URL: http://livelove.blogg.se/
Postat av: Della

Låter som en trevlig jul.

2009-12-25 @ 07:47:49
URL: http://vardagettaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback