Ett märkligt fenomen

En sak har jag funderat på sedan jag började blogga för drygt fyra år sedan. Varför slutar folk surfa när de är lediga? Det är extremt tydligt på bloggstatistiken att färre människor läser bloggar (och skriver för den delen, mina bekanta uppdaterar ju knappt sina bloggar när det inte är vardag) under jul, nyår och påsk. Också på somrarna minskar statistiken markant, särskilt under midsomma. Men även en helt vanlig lördag är det färre besökare än en dag mitt i veckan. Mycket märkligt, anser jag. Är det inte när man är ledig som man har som mest tid?

Kommentarer
Postat av: anno-nym

...eller så gör alla andra annat när de har tid för just annat. Men jag håller med, det är lite konstigt faktiskt.

2009-12-28 @ 16:00:29
Postat av: Elisabeth

Det har jag också alltid undrat.

2009-12-28 @ 16:45:05
Postat av: Hanna

Jo, men det är när man har som minst tid som man läser bloggar.

2009-12-28 @ 16:50:26
Postat av: barajagjohanna

anno-nym: Jo, givetvis. Jag förstår att folk åker bort, träffar människor de kanske inte vanligtvis träffar och sånt. Men att det är så många!?



Elisabeth: Jag har en teori om att när ledigheten kommer ska man passa på att göra annat och ta en "datorpaus". Men det låter tråkigt, tycker jag. ;)



Hanna: Kanske är det så?

Postat av: Fröken Siljan

Jag känner verkligen igen mig i det där. Jag klarar ju inte ens av att ha en blogg för att jag alltid slutar skriva när det blir helg eller längre ledighet! I mitt fall beror det i alla fall på att man har så mycket för sig och att jag, av något konstig anledning, känner mig dum när jag sätter mig vid datorn när jag är ledig. Det känns som slöseri med ledig tid på något sätt! Puss då!

2009-12-28 @ 17:15:17
URL: http://frokeniljan.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Fröken Siljan: Haha! För mig är datorn, surfandet och bloggandet avslappning och det är väl därför jag surfar så mycket när jag är ledig... :) (Dessutom är jag ju bloggberoende, det råder det väl inga tvivel om.)

2009-12-28 @ 17:21:23
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag håller med, tycker också det är märkligt, själv har jag använt "ledigheten" som jag egentligen inte har till att komma igång med bloggen som har varit mycket försummad trots att jag gillar att blogga. Hoppas ni får det mysigt i Paris över nyår!

2009-12-29 @ 00:08:53
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: Fröken Siljans Grandmother

Önskar dej: Ett Gott Nytt År! Ha det så trevligt på er resa.

2009-12-29 @ 11:05:03
Postat av: barajagjohanna

Therese: Fortsätt med bloggen. ;)



Fröken Siljans Grandmother: Detsamma till dig!

2009-12-29 @ 22:48:27
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag tror det beror på att mycket av bloggsurfandet sker på arbetstid...

2009-12-30 @ 22:47:08
Postat av: barajagjohanna

Linnea: Det har jag faktiskt inte tänkt på, men så kan det säkert vara.

2009-12-31 @ 01:09:57
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback