Kampen mellan självklarheter och militär kunskap

Inte är det konstigt att männen ständigt vinner sällskapsspelat Kampen mellan kvinna och man  när de bland annat ska förklara vad ett durkslag är. (Please...) Dessutom kan de få frågor om var i kvinnans kropp som fostret utvecklas, vad en tvådelad baddräkt kallas eller vad man får om man blandar finhackad potatis med mjölk, matfett och kryddor.

Vi kvinnor däremot, vi ska svara på vilket företag som är det mest framträdande inom att tillverka skiftnycklar, vilken militär yrkesroll som prins Andrew hade under Falklandskriget, vad en handräckningssoldat som inte har krigsplacering kallas eller vad knuten som överför motorns kraft till hjulaxeln heter.


Är det någon  som tycker att frågorna är likvärdiga?


Kommentarer
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Nä.

2009-12-21 @ 19:01:56
Postat av: Dalastark

Du har helt enkelt haft turen att träffa riktiga män som kan lite om allt möjligt.



Men man-frågorna var löjligt enkla dom med tycker jag...

2009-12-21 @ 19:52:19
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Tack!



Dalastark: Jo, min man kan mycket om det mesta känns det som. Men det märks att spelet gjordes för över tio år sedan. Kvinnor förväntas tydligen också veta lite störda grejer, enligt min mening. Att manfrågorna är löjligt enkla kan jag inte hålla med om - det är grekiska för mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback