Babyaktiviteterna och jag

Jag har nog varit på alla babyaktiviteter som finns – utan att ens ha barn. Förutom att jag har varit med systersonen på bland annat babysång och öppna förskolan, har jag flängt runt på exempelvis babymassage och babysim, för att skriva reportage. Senast för ett par timmar sedan testade jag något nytt: mamma/barngympa. Eller ja, testa är ju förstås att överdriva... Jag var ju inte med, utan satt bredvid och iakttog och spelade in ljud. Den här gången handlar det inte om något skrivande reportage, utan ett radioreportage. Eftersom musiken är ganska låg när bäbisarna (från två månader) är med, så blev det ganska bra ljudupptagningar med musik, ledare, joller och skrik. Och ett par intervjuer. Om bara ljudprogrammet jag ska redigera i ville fungera, så skulle det säkert gå jättebra...

Babyaktiviteter är att rekommendera förresten – det är skitkul.
(Vem är jag att rekommendera babyaktiviteter? Jag har ju inte ens barn! Nä, fy. Förlåt mig. Jag kan ju inget.)

Kommentarer
Postat av: Therese

Du kan ju massor. Du har dessutom helst rätt. Babyaktiviteter är jättekul. Låter som du är väl förberedd när det blir dags för egen baby

Postat av: barajagjohanna

Therese: Jo, lite kan jag faktiskt. Men det är inte helt sällan som jag som inte har barn känner att jag blir bemött som att jag inte kan nånting. Senast idag när jag gjorde reportaget fick jag den känslan. Det är lite tråkigt.

2009-02-19 @ 19:20:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Stefan

ej!



På Babyvärlden diskuterar vi just nu det här med babyrytmik, bebisgym, bebisyoga etc. Behöver våra minsta verkligen organiserade aktiviteter?



Gå gärna in och kommentera samt länka till era bloggar:



http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/MinStory-Vara-barn-klarade-sig-utan-bebisaktiviteter/

2010-04-30 @ 13:53:01
URL: http://www.babyvarlden.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback