Skynda att älska

Kanske är det för att jag plötsligt är inne i en period där jag klarar av att koncentrera mig på en bok, eller så är det just den här boken som fångade mig ordentligt... Hur som helst är det en fantastisk känsla att märka att en bok har fångat en så bra att man kommer på sig själv med att skratta till, med att få en gråtklump i halsen eller med att känna ångest, lycka och sorg. Att byta känslor från ett uppslag till ett annat av en berättelse som handlar om bandet mellan en far och en son och hur det är att växa upp med en pappa som är så gammal att han inte orkar lika mycket som andra pappor. Det är en trevlig upptäckt att komma på sig själv att bara bläddra, sida efter sida, bara läsa vidare utan att vilja pausa.

Skynda att älskaAlex Schulmans självbiografi, är en sådan bok.


Kommentarer
Postat av: Siljan

Postat av: Siljan

Har du läst klart den? Fy vad ag grät när jag läste den.. underbar bok!

2009-07-04 @ 20:55:02
URL: http://jcb.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Siljan: Ja, den är utläst. Jättefin bok!

2009-07-05 @ 17:04:50
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback