Dans - den bästa medicinen?

Sedan i söndags är jag tillbaka i Sundsvall. Och det känns bra, förutom att kontrasten mellan att vara reporter på en tidning och att läsa vetenskaplig metod på universitetet är lite för... stor.
Hur jag ska återfå pluggmotivationen vet jag inte.

Två veckor i Falun har inneburit två missade kursomgångar i boogie woogie. Att missa en tredje gång var alltså uteslutet. Så, trots att jag under natten mest legat vaken med halsont och feberkänsla, och att jag under dagen känt mig allmänt hängig, trotsade jag symptomen och vandrade till dansklubben med mr T ikväll. Och så hemskt ringrostiga på dansgolvet var vi faktiskt inte. Efter en och en halv timmes boogieträning kände jag mig till och med lite piggare. Men halsen känns fortfarande inte helt hundra. Jag kanske ska ta till mig det som mamma brukar säga - att sömn är den bästa medicinen.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Läs boken "MVG i allt - hemligheterna att gå ut gymnasiet med högsta betyg" - det är mitt tips till pluggmotivation. Kostar ca 300 kronor, men den är klart värd pengarna!

Nu vet jag om att gymnasiet och universitetet inte är samma sak, men boken hjälpte mig i grundskolan så varför inte prova? :)

ha det fint!

Postat av: barajagjohanna

Vctoria: Jag får tacka för tipset, även om jag känner att det inte är riktigt vad jag strävar efter eller ens har tid att läsa en vanlig bok... Jag blir nog motiverad snart. :)

2009-04-01 @ 20:25:59
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Apropå Nogger mint...



Provade den idag. Tyckte den var god! Jag tyckte inte alls den smakade konstgjort. Vidare var den även krispig!



Kanske hade din smält... för att sedan frysas igen?

2009-04-01 @ 20:41:00
Postat av: Saras french touch

Värme, vätska och vila hjälper mot allt, vilket innebär kopp the under filten med bok!

2009-04-02 @ 08:42:41
URL: http://frenchcreme.blogspot.com/
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Eller så har vi olika smak? Och din kanske hade mer crisp än min.



Sara: Om jag ändå hade tid... Te ska det bli så fort jag städat, men bok byts ut mot praktikrapport, personporträtt och kanske lite metodläsning. Yay!

2009-04-02 @ 13:21:09
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Visst har vi olika smak i många avseenden - och det är jag ofta så tacksam för!!! ; )



Men preferens är en sak - och att identifiera smaker en annan. Nåväl, jag tyckte den smakade av naturliga aromer, iaf...



Ja, min hade nog mer crisp...

2009-04-02 @ 19:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback