Den där hockeytacklingen...

När jag imorse kunde läsa att Antti-Jussi Niemis skador var livshotande efter tacklingen i gårdagens match, blev jag kall. Och rädd. Och arg. Det är fan sjukt. Jag såg tacklingen, som i sig inte var jätteful, men som ändå gick illa. Jag såg hur Niemis ansikte smälldes in i plexiglaset och sedan pang rätt ner i isen, och jag såg strimman av blod som var kvar på isen de metrar han gled. Och jag såg hur han låg där, orörlig, medvetslös.

Den akuta faran är enligt Dala Demokraten tack och lov över och läget är stabilt. Men Niemi har flera frakturer i ansiktet och han har fått in luft i hjärnan. Karriären kan vara över. Säsongen i Leksand är tyvärr definitivt över.

Om det blev utvisning på tacklingen? Nej!
Om det blev fler skador utan utvisningar? Ja!
Om Leksandspelare blev utvisade på schyssta tacklingar utan skador? Förstås!

Hur som helst, det var en obehaglig syn och det viktiga nu är att Antti-Jussi Niemi repar sig snart.


Kommentarer
Postat av: Norrlandsleksingen

Jag vet verkligen inte vad domaren sysslade med i den där matchen... Det är så synd på en sådan underbar back! Leksand har verkligen motigt just nu! Det är dags att plocka fram de där krigarhjärtana nu!

Postat av: barajagjohanna

Norrlandsleksingen: Nej, domaren tog jäkligt många konstiga beslut. Det blir tufft för Leksand.

2009-03-16 @ 18:52:39
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback