Samtal till reportern

Eftersom jag ska ut på ett jobb ikväll, så jag har haft sovmorgon idag. Inte förrän tio skulle jag behöva vakna. Men tre minuter över sju imorse väcks jag av hemligt nummer som ringer på min mobil. Jag svarar inte. Men femtio minuter senare väcks jag av att hemligt nummer ringer igen. Jag svarar, tänker att det kanske är något viktigt.

Det är en polis som jag pratade med igår. Han hade cyklat förbi en löpsedel på morgonen och blivit extremt orolig för hur jag har citerat honom. Vad som står på dagens löpsedlar har jag ingen aning om, men jag förklarar att jag inte ens har skrivit om grejen än. Det han oroas för var i tidningen igår, men inget som jag ligger bakom. Och jag har ju redan pratat med honom om det, och grejen han är rädd för att bli kopplad till att ha sagt, har han ju dementerat. Det är väl klart att jag inte skriver om något som uppenbarligen inte har särskilt hög sanningshalt. Jag säger då det.

Med det här jobbet kanske jag borde stänga av mobilen när jag sover?

Kommentarer
Postat av: punaniii

tycker jag du ska göra, särskilt när du har kontakt med folk som har ditt nummer som inte kan dina sovvanor.



eller. fast folk vet att jag jobbar natt så ringer de tidigare än tuppen vaknar.



ljudlöst är bra grejer!

Postat av: Annika

Usch då! man får nog vara försiktig med att lämna ut sitt privata nummer så slipper man sånt. Hoppas du har det bra i Falun annars! kramar

2009-03-20 @ 17:03:04
URL: http://ankaplanka.blogspot.com
Postat av: Saras french touch

Det är bara att vänja sig: Vid att människor ringer och skäller, är arga eller upprörda... De som är nöjda hör av sig mer sällan. ;)

2009-03-20 @ 18:41:42
URL: http://frenchcreme.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

punaniii: Jag har alltid min mobil avstängd på nätterna eftersom jag har hemtelefon där folk kan få tag på mig om de behöver. Men nu när jag är i Falun vill jag ha den på av nån anledning...



Annika: Jo, jag vet. Men ibland behöver ju folk nå en och så kanske man inte befinner sig på sitt kontor. :P Men det var ingen fara, han blev jättelugn när jag berättade om läget.



Sara: Ja, jag antar det... :)

2009-03-20 @ 21:04:04
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback