Klagan

Sundsvall försöker slå rekord i att fika och tävlar i dag mot Östersund. Inte nog med att stan är full av fikasugna människor - det kryllar av motorcyklister och deras hojar också. Och det är galet varmt. En perfekt dag för att slå rekord i fika och att samtidigt ha mc-dag. Dessutom är det en perfekt dag för att sola och grilla med sina vänner.

Det är då jag får huvudvärk. Man får inte klaga när himlen är blå och solen steker. Man får absolut inte klaga när till och med vinden är varm. Men... jag måste. Det var inget roligt i stan: det är för varmt och klibbigt och jag är stressad över min försenade deadline och mitt berg av disk. Och så den där huvudvärken som bara blir värre av solen. Solen som jag har längtat efter att få njuta av. Typiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback