Alla håller andan

Några har tackat ja, några avvaktar, några ska på intervju. Men de flesta klasskamraters mobiltelefoner är fortfarande oroväckande tysta, inklusive min. Trots deadline, opponering och tenta den här veckan verkar allas fokus ligga på Det Där Samtalet. Samtalet från någon redaktion som säger »hej, vi vill ha dig».

Jag har ingen ro att plugga. Hur mycket jag än vill, så är det omöjligt att koppla bort tankarna helt. Särskilt när alla håller andan så fort de hör en mobiltelefon ringa. Särskilt när man nästan kan höra ljudet av huvuden som vrider sig åt det håll som en mobilsignal kommer ifrån. Särskilt när var och varannan person frågar om man har hört något.

Nej, jag har inte hört något. Nej, jag blir inte mindre stressad för att du frågar.

Kommentarer
Postat av: Linn

Fräckt skrivet, fröken! Jag tycker det är en nästan bisarr situation vi befinner oss i just nu. Hoppas att just DIN ringsignal ljuder väldigt snart! Väntan är bara frustrerande.

Postat av: barajagjohanna

Linn: Bisarr är ordet. Du ska vara SÅ glad att du inte befinner dig på samma plats som dina klasskamrater just nu, haha.

2009-11-03 @ 23:22:12
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Nstan läge att busringa, he he he...

2009-11-04 @ 00:46:53
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Skojar du, vi har redan haft de tankarna. ;)

2009-11-04 @ 09:33:22
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback