Jag avskyr att inte ha koll

Jaha, nu har en ny variant av svinis konstaterats i Sverige och Norge. Den ska tydligen vara ännu farligare för den som drabbas. Från början har jag varit väldigt emot att vaccinera mig - eftersom jag inte skulle vaccinera mig för en influensa i vanliga fall. Jag kanske är dum som tar lätt på det, men hur som helst har jag blivit lite mer öppen för det här vaccinet. Generellt tror jag dock inte att det är så farligt för min friska kropp att få flunsan, vara sjuk några dagar - och sedan är allt bra igen. Det är ju så det brukar vara. Men då är det ju en vanlig influensa jag menar. Nu är det tydligen något annat.

Det värsta är jag avskyr att inte ha koll. Vem ska man lyssna på? Vad ska man tro på? I förhand kan ju ingen veta hur svininfluensan kommer att utveckla sig, och därför kan ju omöjligt någon ha ett objektivt, faktabaserat svar på hur nödvändigt det är som fullt frisk 25-åring att vaccinera sig. Jag avskyr som sagt att inte ha koll.

Ett som är säkert är i alla fall att om jag vaccinerar mig, så är det definitivt inte för min egen skull.

Kommentarer
Postat av: Fröken Norrlandsleksing

Jag håller verkligen med! Det är så svårt att veta tycker jag. Jag är emot för att jag inte riktigt litar på vacinet och sen så tycker jag att det har blivit på tok för hausat! Men jag lär ju också vaccinera mig bara för att slippa tjatet...

Postat av: Fröken Lappland

Håller också med! Jag hade heller inte tänkt vaccinera mig, för jag skulle heller inte ha gjort det för en influensa i vanliga fall. Men man blir förvirrad! Som sagt, ingen verkar ju ha koll och allra minst vi som ska ta den där sprutan... och det känns inte okej.

2009-11-22 @ 18:51:24
URL: http://lina-marie.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Fröken Norrlandsleksing: Jo, det känns lite uppförstorat, men hur ska man veta om det är det? Det är min ständiga fråga i det här ämnet: hur ska man veta?



Fröken Lappland: Extremt förvirrad...

2009-11-22 @ 19:31:53
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback