Som vanligt ingen aning om det räcker

Klockan var halv tio i går kväll när jag plötsligt blev lite apatisk. Låg i fosterställningen i sängen och stirrade rakt fram. Bredvid mig låg böcker, gamla tentor och överstrykningspennor och påminde mig om att jag borde plugga, att jag borde lära mig mer om förvaltningsberättelser och kommanditbolag (trots att jag inte ska bli ekonom). Men jag var tom. Någon koncentrationsförmåga fanns inte och jag förmådde inte plocka upp någon bok. Sedan sa den kloke mr T att jag inte behöver något annat än att sova. När han tvingat in mig i badrummet, satt tandborsten i min hand och tvingat mig att borsta tänderna, så la jag mig i sängen och däckade.

Jag var inte riktigt lika tom när jag satte mig i tentasalen i morse. Bara näst intill. Och som vanligt har jag ingen aning om mina svar räcker till att bli godkänd, men jag hoppas det.

Kommentarer
Postat av: Linn

Det är jobbigt när den där känslan av tomhet kommer över en. Jag tror säkert att du klarar tentan. Varje gång du lägger upp en bild på ditt strukturerade studerande, blir jag motiverad att själv försöka hålla lika bra ordning och reda. Kanske tur att vi inte skriver fler tentor på vår utbildning. Jag kom aldrig riktigt in i pluggandet...

Se till att unna dig själv en riktigt go' helg. Njut av Falun.

Postat av: Annika

Jag är helt övertygad om att du klarade dig. Se till att återhämta dig nu under helgen, inga måsten, inga borden. Ska försöka påminna mig själv också om det, ses på måndag!

2009-10-02 @ 15:48:46
URL: http://ankaplanka.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Linn: Jag är inte så strukturerad som jag ser ut. ;) Men jag älskar att stryka över och sätta lappar, det SER så mycket roligare ut då! Vår utbildning har tydligen haft färre tentor tidigare, men fått skit för det, så nu lär vi ha tentor även när det är helt meningslöst (som i praktiska kurser där vi borde bli bedömda på just det praktiska).



Annika: Jag ska försöka. Och detsamma till dig!

2009-10-02 @ 17:54:07
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

... det hoppas jag med och jag tror att du klarat det hur bra som helst. Den där sömnen va nog precis vad du behövde! Nu är du nära ju. Njut av Falun och njut av ledighet. Go`natt!

2009-10-04 @ 00:23:20
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Hördu, hur gick det mot Almtuna???



Kan man månne få ett utförligt matchreferat?

2009-10-04 @ 15:54:22
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Men hallåå?

2009-10-06 @ 00:28:56
Postat av: barajagjohanna

Niklas: Något matchreferat kan jag dessvärre inte ge dig, då det enda jag vet om matchen är resultatet. Jag var inte där, jag lyssnade inte på radio och jag har inte läst något om matchen...

2009-10-06 @ 09:33:10
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)



Fint att du äntligen svararde!!! Jag är tillfreds med att du vet resultatet!!!

2009-10-06 @ 11:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback