Hets och panik är vardag just nu

Praktikansökan inlämnad. Så. Jävla. Skönt.

Eller kanske inte. På måndag har medieföretagen fått våra brev och mobilerna kan börja ringa, vissa får platser, medan andra sitter med en tyst telefon. Paniken och hispigheten bland klasskamrater och konkurrenter går nästan att ta på. Själv försöker jag hålla käften och behålla lugnet. Och någonstans är jag nog ganska lugn, trots att jag bara har sökt två platser fast vi får söka fyra. Min ena ansökan skulle kunna kicka ass, men jag vet ju inte hur min konkurrens ser ut – jag kan lika gärna vara den som sitter med en tyst mobiltelefon ett bra tag framöver. Ja, hetsen runtomkring smittar tydligen lätt av sig. Man kan bli tokig för mindre.

Gud, vad jag längtar till februari. Ny stad. Ny sysselsättning. Nya människor. Ny miljö! Det behövs.

Kommentarer
Postat av: Linn

Ps. Ingen från JMG har sökt "din" praktikplats, bara så du vet. ;) Ds.

Postat av: Linn

Eh, var fick jag "Ps" ifrån? Tror jag skulle skriva "Psst!" från början. Ha en riktigt skön helg nu och se till att koppla av - rejält. Njut av bäbisar, familj och vänner! Kram på dig!

2009-10-30 @ 18:23:28
URL: http://linnnn.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Linn: Jaså?! Vet du, koppla av blir skitsvårt. Jag ska försöka få iväg ett mail till dig, så ska jag förklara varför. Kram!

2009-10-30 @ 18:42:18
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback