Ibland är det skönt att höra att vi är förjävla bra

I dag finns en bilaga i Computer Sweden. En bilaga som heter evolution. En bilaga som är ett samarbete mellan journaliststudenterna på Mittuniversitetet och konferensen Sundsvall 42. En bilaga i vilken jag har fyra artiklar.

Normalt blir vi sågade. En av våra lärare tycker nämligen att det är bra sätt för att göra oss till bra journalister. Även om det vi gör är bra, blir vi sågade till fotknölarna. När vi får höra att något vi gjort är »hyfsat», så är det egentligen ett fantastiskt betyg. Men det gäller ju att inte höja oss till skyarna, menar denna lärare. Vi får ju inte tro att vi är något. Men i fredags fick vi höra att bilagan vi gjort var »förjävla bra» och att det var den bästa tidningen som gjorts på den här skolan. Någonsin. När någon som normalt tycker att inget duger, säger att det är »förjävla bra», ja, då är det verkligen förjävla bra! Nu och under de närmaste dagarna läser ungefär 100 000 personer vår tidning och enligt läraren som gillar att såga oss, skulle samma sorts omfattande projekt på samma korta tid och med samma grymma innehåll och utseende aldrig genomföras på någon av de andra journalistutbildningarna i Sverige.

Lite stort känns det faktiskt. Och jag försöker peppa mig med det här inför nästa projekt i den här kursen.

Kommentarer
Postat av: Linn

Det är ju helt fantastiskt! Grattis! Du om någon är värd att få vara delaktig i det här. Glöm inte att själv höja den här prestationen till skyarna och låt den stanna kvar där. För peppen och välmåendets skull. :) Kram!

Postat av: lisa

FAN VA NI ÄR BRA!!!=) daaamn girl u are soooo good in what u do:P PEPP PEPP!!! höjer dej te skyyyarna! puss

2009-10-20 @ 11:56:47
Postat av: Fröken Norrlandsleksing

Det är verkligen en bedrift att göra Pelle nöjd! Jag är så stolt över er! Riktigt jäkla bra gjort helt enkelt! PUSS!

2009-10-20 @ 12:08:49
URL: http://leksingen.blogg.se/
Postat av: Fröken Stockholm

Jag tycker att det känns mycket bra jag :) Förjävla bra - det är vi det!

2009-10-20 @ 17:28:03
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com
Postat av: Fröken Stockholm

Det känns mycket stort tycker jag :) Förjävla bra - det är vi det!

2009-10-20 @ 17:40:35
URL: http://johannavillskriva.blogspot.com
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Kul!!!

2009-10-20 @ 20:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback