"Viktig information till dig som ska flyga"

Saker och ting börjar klarna. Jag har fått schemat för dagarna i London. Förberedelserna är nästan klara. Jag har diskuterat intervjuerna med redaktionen. Jag börjar äntligen få grepp om situationen och den värsta nervositeten har lagt sig och börjat förvandlas till förväntan.

Då bestämmer sig en vulkan på Island för att få ett utbrott. Myndigheter runt om i Europa tvingas ställa in samtliga flyg och har ingen aning om när flygplanen kan börja trafikera luften igen. Jag fick precis ett mail från bolaget där jag bokat mina biljetter. "Kära kund!" inleder de och vill berätta att jag kan vara en av de resenärer som drabbas av inställda flyg på grund av aska i luftrummet från vulkajäkeln. De ber mig hålla mig uppdaterad och meddelar också att det är omöjligt att svara på hur många dagar det tar innan flygen kan gå igen. Jättekul. Bra timing, vulkanen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback