Otajmat snökaos


»Du... om det var svårt att putsa fönstrena utvändigt i går, så blir det nog inte lättare i dag...» sa T i morse när jag fortfarande låg i sängen. Jag satte mig upp och tittade mot fönstret. Min reaktion blev spontant tre »herregud!» med jämna mellanrum.

Hur många decimeter snö det har kommit här sedan i går morse vet jag inte. Men det är många. Snöhögarna är plötsligt gigantiska. Plogbilarna hinner inte med – man får ständigt pulsa i snön. Pappa skulle varit i stan för två timmar sedan men fastnade på E4 där det var stopp i båda riktningarna. Mamma, som körde efter, tog en omväg på grund av kaoset och hoppas anlända om åtminstone två timmar. Pust! Dags att fortsätta städa...


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tycker det är så gulligt att ni låtit datorn och tv:en vara inkopplad så länge som möjligt. (In i det sista liksom) ;)



Ja, i dag har det snöat på tok för mycket.

Postat av: Sofia

Herre gud!! Detta kallar jag insnoad...till skillnad mot den decimetern som vi hade efter jul. Hoppas det ar okej att jag lankar till ditt inlagg pa FB endast sa jag kan visa alla britter vad insnoad betyder...

Kram

2010-01-28 @ 23:54:44
URL: http://missionsparke.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Camilla: Haha, det är väl självklart?! Surfpauser är bra för själen, tror jag. 8-)



Sofia: Och tänk på att jag bor sex trappor upp...

2010-01-29 @ 18:48:51
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback