Blott några dagar kvar

Och jag fortsätter att packa ner lägenheten. Om en vecka har jag lämnat ghettot i Sundsvall bakom mig och ligger förhoppningsvis och sover i "min" stora andrahandshyressäng i Stockholm. Förmodligen drömmer jag oroliga drömmar, vaknar ständigt och är livrädd att försova mig första dagen på praktiken.

Jag försover mig aldrig. Förutom första dagen på min praktik första året på gymnasiet. Klockan åtta skulle jag vara på jobbet. Jag vaknade elva. Helgen hade jag tillbringat i Småland tillsammans med massor av roliga kompisar, jag hade haft massor av tokigheter för mig och givetvis sovit alldeles för lite. Att vakna klockan elva en måndag och inse att jag borde ha varit på min praktikplats för flera timmar sedan var något av det mest pinsamma jag varit med om. Mardrömmen är att det händer igen. Mina chefer fick helt fel bild av mig, som absolut inte  är sen till jobbet, men under veckorna på praktikplatsen lyckades jag charma cheferna så pass att jag fick fortsätta jobba – hela terminen och två somrar. Att det  skulle hända igen vore ju inte riktigt lika hemskt.

Hur som helst. På torsdag ska allt vara färdigt för flytt och jag tar lite i taget. Nu är alla skåp i köket förutom ett urplockade och urtorkade. Allt i fönstren är borta. Bokhyllan är tömd. Hyllor, tidningsställ och tavlor är borta. Badrumsskåpet är tömt. Och jo, än är det en del kvar.

Kommentarer
Postat av: Lilo

Byt ut "några dagar" mot "några dagar och en vecka" så har du mitt tillstånd (och lägenhetens). Fan. Det är dags nu! Det är äntligen dags!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback