Otursbrorsan på sjukan


Sverige har ändå ganska bra sjukvård, brukar jag tycka. särskilt efter min egen operation. Men även om läkare och sköterskor var fantastiska där nere i Linköping har jag varit med om mycket dålig sjukvård i det här landet också. Och i dag blev jag riktigt förbannad. Min storebror (jo, samma bror som råkade ut för crossolyckan och var medvetslös i nästan fyra dygn i slutet av sommaren) har råkat illa ut igen. Den här gången är det ett ben i handen som är av helt och hållet och tydligen är det så pass att det krävs operation.

För tre dagar sedan kom han in på akuten och sedan dess har han legat på sjukhuset och väntat på operation. Väntat och väntat, fått ny tid som skjutits upp. Väntat lite till. I tre dagar har han legat där och tittat på tv och bara väntat. Nu berättar mamma att han i morse fick åka till Uppsala för att opereras. För i Falun finns tydligen ingen handkirurg. HERREGUD, säger jag då, kom på de på det nu eller? De lär väl ha vetat tidigare att det inte fanns någon handkirurg? Och nu efter tre meningslösa väntedagar på sjukhuset i Falun har han äntligen opererats i Uppsala, får sova där en natt och sedan funderar de på att istället för att ge honom sjuktransport även hem, sätta honom på tåget till Falun. Han är en vuxen människa, visst, men han har givetvis fortfarande känningar efter crossolyckan för fem månader sedan, han har en nyopererad och nygipsad hand och är utan tjocka kläder.
   
Jag blir så jäkla trött.

Bild

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du blir så trött och det är med all rätt. Dåligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback