En pärla i Östersjön


Ständig havsutsikt. Oerhört häftigt bevarade ruiner.
Oerhörd strandpromenad. Fascinerande historia. Fantastisk natur.


Gudomligt söta gränder.


Rosor överallt. Här på Petesgården, sydvästra Gotland.


Gotländskt måste: saffranspannkaka med salmbärssylt och grädde.
Och så flädersaft, fågelkvitter och havsutsikt på det.


Djupvik, ett för mig okänt ställe som visade sig vara oerhört mysigt.


På södra Gotland är de generösa.


Fantastiska stränder. Här är hamnen i Burgsvik.


Dalhems kyrka. En av Gotlands 92 medeltida kyrkor.


"Här skulle jag kunna tänka mig att bo."
Så tänkte jag längs vägen, här någonstans, med min hyrbil.
Detta fantastiska landskap – bara 35 minuter från Stockholm med flyget.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Fantastiska bilder! Hoppas nu allting har gått bra, skrivandet osv. Antar att det är ganska skönt att vara hemma igen hos sambon din?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback