På plats på ännu en ö


Ny vecka. Ny resa. Denna gång är det Öland jag ska åka runt på. Första intrycket är inget speciellt, faktiskt. Jag hade förväntat mig att det skulle vara mäktigt att åka över Ölandsbron och att landskapet skulle möta mig med något alldeles enastående. Varför jag tänkte så vet jag inte. Enda skillnaden från fastlandet är att det står väderkvarnar på var och varannan tomt – vilket visserligen är häftigt.


Men jag kom ju nyss. Öland hinner säkert få mig på fall innan jag lämnar ön.


Kommentarer
Postat av: Viola

Har följt din blogg ett tag nu, vilket har varit intressant! Du kommer att kunna se en hel del fornfynd, vallmo, fasaner och annorlunda natur längs vägarna på Öland. Kolla in Allvaret och Långe Jan. Var på Öland ifjol och det sämsta var Eketorps borg, som kostade 75 kr för att se insidan och någon utställning. Räcker med att se den från utsidan om de inte har fixat något mer inne.



Gillade Ölands museum, var fint. Är man intresserad av gestaltande arbeta finns Capellagården. Var ej på norra Öland, men det sägs vara speciellt.

2010-07-07 @ 10:02:54
Postat av: Veronika

Jag tillbringade mina barndoms somrar på Öland så för mig är det en speciell ö. Vi var där med Kaspian förra året och det är verkligen himlariket för barn. :) (Vi har varit på Gotland massa gånger också. Gillas också.)

Postat av: barajagjohanna

Viola: Jag var vid Långe Jan i dag - helt värdelöst enligt mig. ;) Och Capellagården var ju fin om man intresserar sig för sånt... Annars försöker jag hitta pärlor som inte är jätteturistiga, vilket är svårt... I morgon och på fredag blir det norr!



Veronika: Det förstår jag att det är då! Stränderna på östra sidan är ju helt galet fantastiska.

2010-07-07 @ 20:57:05
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback