Jag har varit trött på tjatet om "en man av folket", men...

»It's a story about a countryboy who fell in love with a princess.»

Så sa de på CNN om vårt kungabröllop. Och det är det här som fascinerar mig. För jag tänker att hur kär Daniel än må vara i Victoria, så måste det ändå vara ett galet svårt val han har gjort. Han måste ju noggrannt ha tänkt igenom om han verkligen vill leva det livet som det innebär att vara gift med en kronprinsessa. Att välja att leva med en kronprinsessa innebär ju att livet aldrig blir sig likt igen. Han kommer för alltid att vara en offentlig person. Han kommer ständigt ha ögonen på sig. Aldrig kommer han att kunna leva som en vanlig Westling igen.

Om jag skulle gifta mig skulle jag troligen vara så nervös att jag skulle kräkas eller svimma eller både och. Och tänk då på Daniel Westling, den väldigt vanliga killen från den lilla orten Ockelbo, som råkar bli kär i en väldigt ovanlig tjej som bor på ett slott. Han måste gifta sig inför miljontals människor. Jag är så oerhört imponerad. Över att han väljer det livet. Och över att han klarar att vara så pass lugn offentligt. Hans kärlek måste vara enorm.

»I found a box with 30 beautiful letters written to me, one for each day she would be away.»
Hans tal, ja. Det slog det mesta.

Hans Kunglig Höghet Prins Daniel av Sverige, Hertig av Västergötland.
Tänk att plötsligt få det namnet på sitt pass.

Kommentarer
Postat av: Mitra

att han är riddare är ju ännu tuffare ;)

Postat av: barajagjohanna

Mitra: Nja, jag tycker nog prins är coolare. Men häftigt är också att en släktforskare kommit fram till att Westling har anor från medeltiden, och att han härstammar från några medeltida frälseätter i trakten runt Stora Kopparberget - FALUN. Haha.

2010-06-20 @ 23:10:22
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback