Tjuvtitt!


Nej nej, här har ingen blivit tokig och på allvar tänkt att julen varar ända till påska. Det är bara jag som har varit i ett slott där årets julkalender spelas in. Jorå, när man jobbar på Sveriges största tidning för barn kan man få en del roliga uppdrag. Och eftersom jag aldrig varit med på någon filminspelning tidigare, var det här oerhört spännande.

»Tystnad för tagning! Kamera! Varsågod att börja!»
Jag häpnas över hur många timmar det går åt till att få endast ett par minuters färdig film.

Huvudrollsinnehavarna är två urgulliga ungar som aldrig tidigare stått på scen. Ändå är de, och alla andra skådisar jag mötte, superduktiga. Inspelningen av julkalendern har varit i full gång i flera veckor och det lilla jag såg vittnar om att det kan bli en rolig julkalender...


Kommentarer
Postat av: Linn

Vad roligt att komma bakom produktionen sådär! När jag var liten drömde jag alltid om att få vara med i julkalendern. Haha.

Postat av: barajagjohanna

Linn: Verkligen jättekul. Och jag tror att jag hade en liknande dröm som du, faktiskt... ;)

2010-03-30 @ 19:45:12
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback