Ett alldeles för intressant erbjudande

Jag drömde mardrömmar i natt. Och vaknade orolig. Ovant gick jag till min nya tunnelbanestation. Sprang sista biten. Se upp för dörrarna, dörrarna stängs. Missade dörrarna med två meter.

Vemodighet. Det är det ordet som bäst beskriver hur jag känner i dag. Sista dagen på min praktikplats. I morgon börjar en kort ledighet, innan ett långt och läskigt sommarvikariat startar. Jag har visst glömt att berätta att jag kommer att jobba med rese- och tv-artiklar på en kvällstidning hela sommaren. Tanken var ju att jag skulle vara ledig för att hoppa in några veckor på praktikplatsen. Men erbjudandet som jag fick förra veckan var alldeles för intressant för att kunna tacka nej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback