Det här med alla singlars dag som jag har tjatat om...

Fjortonde februari. Dagen då alla par ska vara lite extra gulliga med varandra och vars hjärtan ska bulta lite extra hårt. Fjortonde februari. Dagen då det är uppbäddat för alla singlar att känna sig lite extra ensamma och kanske lite extra bittra. Jag insåg just att jag har skrivit om alla singlars dag både förra året, förrförra året och förrförrförra året. Det kanske börjar bli lite uttjatat, men vafan. Jag är liksom singeln personifierad. Alltid singel. Barajag. Självständig. Singular. Jag är  Singeln. Med stort S.


Men... nej. Det här är första alla hjärtans dag som jag inte kan kalla mig singel (!). Hör och häpna. Eller ja, okej, typ 1995 var jag tillsammans med Erik. Jag var elva år och vi kanske gav varandra ett rött pappershjärta i skolan - jag minns inte.

Hur som helst. Vi tog sovmorgon i dag, mr T och jag. Vi åt en ganska seriös frukost, vi segade (mest jag), tog en sväng på stan och nu står middagen i ugnen. Ungefär som en vanlig festfri lördag, med andra ord. Skillnaden är att vi ska göra en dessert med geléhjärtan på. Ett lite halvspontant besök får vi också - mina dalkullor kommer med sina dalkarlar för att käka geléhjärtan, de också. Myslördag!

Kommentarer
Postat av: Therese

Trevligt och mysigt det låter fast om det blir singelfest en dag som denna ställer du väl upp ändå. Du får inte bli så där "parig" och tråkig. Du vet ju hur det är så att säga. Själv blev jag väckt med pussar och kort med hjärtan som barnen ritat. Har haft en lugn och mysig dag med besök på akvarium , massa godis och sånt , inte helt fel det heller.

Postat av: Anna

Men va kul! Grattis får jag väl säga då... jag är ju lite trög, fattade inte att ni var a couple.



Puss anna

2009-02-15 @ 12:17:18
Postat av: Therese

Grattis vad kul borde jag också skrivit så klart

2009-02-15 @ 13:31:18
URL: http://iutlandet.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Therese: Haha, jag lovar att jag inte ska bli tråkig! ;) Din dag lät jättemysig.



Anna: Det hade varit konstigt OM du fattat när du bor trettio mil bort och inte pratat med mig på ett tag. ;)

2009-02-15 @ 14:07:02
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Sara

När, här har ag liksom missat spännande saker?

För övrigt hatar jag alla hjärtans dag. ;)

2009-02-15 @ 21:20:22
URL: http://frenchcreme.blogspot.com
Postat av: barajagjohanna

Sara: Jag har aldrig gillat alla hjärtans dag. För tillfället ser jag det nog mest som en anledning till att äta lite extra gott. ;)

2009-02-15 @ 22:47:22
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback